Δευτέρα 7 Απριλίου 2014

Πως βρίσκω τη χαμένη μου ελπίδα, για τα πράγματα που θέλω πιο πολύ;

Αυτό το άρθρο είναι ένα κομμάτι που εκφράζει βαθιά πνευματικότητα. Διάλεξε και πάρε αυτό που θα σε βοηθήσει να δυναμώσεις τον τομέα της ζωής σου, που πιστεύεις πως έχει χώρο για βελτίωση.
Πριν διαβάσετε το άρθρο όμως αυτό, σου συνιστώ να συσχετιστείς με ένα πετυχημένο τραγούδι της δικής μου εποχής, αν και όχι πολύ παλιό, το Black Black Heart των Muse και σε cover του David Usher...
Δες τους στίχους και απόλαυσε τη μουσική...


Μέχρι τώρα, θα έχετε καταλάβει πως πολλά πράγματα στη ζωή τα βλέπω κάτω από το πρίσμα του λεγόμενου Intelligent Design, ένας άλλος όρος για να δηλώσει την ύπαρξη του Θεού. Δεν το πάω μόνο εκεί βέβαια αλλά προσωπικά το πλησιάζω βαθύτερα σαν μία σχέση μεταξύ Θεού και ανθρώπου, μία σχέση πατέρα και υιού, μία σχέση τόσο μεγάλη που δεν την χωράει η διάνοια μας...

Στο τραγούδι βλέπουμε τον τραγουδιστή να μιλάει στη καρδιά του με ένα τρομερό παράπονο...
Λίγα από αυτά που λέει είναι:
"Οι ευλογίες σου και τα εγκαύματα σου με αφήνουν χωρίς Θεό κάτω από το σκέπασμα σου,
η αναζήτηση για την απόλαυση και τον πόνο, στο κόσμο τούτο, τώρα με πεθαίνουν.
Καθώς αρχίζω να χάνω το βήμα μου σε αυτές τις πραγματικότητες που μου στέλνεις,
γεύομαι το σεξ που μου δίνεις, και με αφήνει γυμνό κάτω από το σκέπασμα σου.
Τα σκεπάσματα λένε ψέματα ... μαύρη, μαύρη καρδιά, γιατί να μου προσφέρεις παραπάνω, γιατί να κάνεις ποιο εύκολη την ικανοποίηση μου;
Καίγομαι, σαπίζω βαθιά μέσα μου καθώς τρώω τους βασιλιάδες και τις βασίλισσες σου, όλο το σεξ και τα διαμάντια σου...".



Πολύ πεσιμιστική η περιγραφή μίας καθημερινής και απλής ανθρώπινης καρδιάς, δεν συμφωνείτε;
Αν συμφωνήσατε, εγώ θα διαφωνήσω. Θα σας πω ότι αυτή είναι η πραγματική ανθρώπινη καρδιά του κάθε ενός από εμάς... Τείνουμε προς τη φθορά κάθε μέρα, αρρωσταίνουμε, πεθαίνουμε και μολυνόμαστε από απελπισία. Δες τις ειδήσεις των 9 και κατάλαβε αν αυτό που βλέπεις, σε βοηθάει να ζήσεις καλύτερη ζωή. Μάλλον όχι.. Όχι μόνο οι ειδήσεις αλλά και η ίδια η ζωή, είναι ενάντια στη καθαρή καρδιά, καθώς οι πηγές μόλυνσης, μας αρρωσταίνουν ξανά και ξανά...
Εκεί που νόμιζες ότι ξεπέρασες μία εξάρτησή σου, ξαναρίχνεσαι μέσα σε αυτόν το κύκλο της απελπισίας... Εκεί που νόμιζες ότι τα προβλήματά σου τελείωναν, ανακαλύπτεις το αντίθετο.

Το άρθρο όμως δεν γράφτηκε για να σου δώσει ελπίδα, γιατί ότι ελπίδα και να σου δώσω, είμαι πάλι άνθρωπος... Αν σου πω να μην λες ψέμματα στον εαυτό σου και να είσαι ειλικρινής, σου δώσω τα απόλυτα επιχειρήματα για αυτό και θα σε πείσω, αύριο όμως θα έρθει η σειρά μου, για να μην σου πω πως έχει ήδη έρθει, για πολλοστή φορά και θα είμαι εγώ που θα λέω ψέμματα στον εαυτό μου. Και τότε τι; Θα δεις ότι ακόμα και εγώ που σε δίδαξα, ξέχασα το μάθημά μου. Άρα, ή αυτά που σου είπα δεν ήταν αρκετά ή δεν ήμουν καλός δάσκαλος εξ'αρχής και εδώ είναι το πρόβλημα του κόσμου...
Με μία τέτοια μαύρη, μαύρη καρδιά, που μπορώ να βρω την ελπίδα μου; Σίγουρα όχι σε συγκεκριμένους ανθρώπους και σίγουρα όχι στον εαυτό σου, γιατί πόσες φορές έχεις απογοητευτεί από τον εαυτό σου;





Υπάρχουν συμβάντα στη ζωή μας που έχουν να κάνουν με τις κακές επιλογές άλλων ανθρώπων, όπως ένας κακός οδηγός έγινε αιτία να σκοτωθεί με τη μηχανή ένας φίλος μου κάτι χρόνια πριν.
Επίσης υπάρχουν συμβάντα στη ζωή μας όπου φαινομενικά δεν φταίει κάποιος, όπως μία γενετική ασθένεια, έκανε τον αδερφό μίας γνωστής μου να γεννηθεί με σύνδρομο Down. Όπως επίσης στη ζωή σου και στη ζωή μου, μας έχουν συμβεί προβλήματα που μας έχουν καταρρακώσει, από χωρισμούς, ανεργία, διάλυση επαγγελματικών συμφωνιών και άλλα...

Αυτό που δεν ήξερα και άργησα πολύ να καταλάβω ήταν ο ρόλος της παρουσίας του Θεού στη ζωή μου και στη ζωή σου. Έχεις ακούσει ότι ο Θεός είναι παντού, άρα σε παρακολουθεί... Τον νιώθεις σαν κριτή και σου δημιουργεί ενοχές (ίσως) όταν κάνεις κάτι που ξέρεις ότι δεν είναι καλό. Αυτή είναι η μικρή αλήθεια, γιατί η μεγάλη αλήθεια είναι η εξής: ο Θεός, σαν ένας Θεός που όχι απλά δίνει, αλλά δίνεται ο ίδιος (το νόημα της σταύρωσης) είναι Θεός αγάπης, αλλά τι νόημα έχει να είσαι Θεός αγάπης και να είσαι μακριά από αυτούς που αγαπάς; Ακριβώς, δεν έχει κανένα νόημα. Για αυτό ο Θεός δεν είναι απλά κοντά σου, ο Θεός σε προσέχει και έχει ένα σκοπό για εσένα και σε αυτόν το πεσμένο κόσμο, που δημιουργεί την απελπισία, έρχεται και σου λέει ο Θεός " θέλω την ευημερία σας, θέλω να σας χαρίσω το μέλλον που εσείς ελπίζετε"(Ιερεμίας 29:11). Και σίγουρα δεν τον πιστεύουμε... Γιατί να τον πιστέψουμε εάν αυτό που περνάμε τώρα, έχει τόσο πόνο και δυσκολία;
Αν είσαι τόσο σίγουρος, ότι ο πόνος και η δυσκολία έχει έρθει από το Θεό ή αν είσαι σίγουρος ότι στο κάνει επίτηδες και σε αφήνει να βασανίζεσαι χωρίς σκοπό τότε δεν πιστεύουμε στον ίδιο Θεό.



Σε μία από τις πιο φημισμένες επιστολές στη Καινή Διαθήκη, στην Προς Ρωμαίους 8:18, λέει, "Είμαστε βέβαιοι ότι αν αγαπά κανείς το Θεό, ο Θεός κάνει τα πάντα να συντελούν στο καλό του" και με μία ερμηνεία για εμάς που έχουμε αμφιβολίες, λέει πως "Είμαστε βέβαιοι (άρα έχουμε ελπίδα, σιγουριά, το γνωρίζουμε χωρίς αμφιβολία και το νιώθουμε βαθιά μέσα μας) πως ο Θεός κάνει τα πάντα (δηλ όχι μερικά, όχι κάποια καλά αλλά τα πάντα, ακόμα και οι αρρώστιες που δεν προέρχονται από Aυτόν αλλά από τον κόσμο, ακόμα και ο θάνατος, οι αποτυχίες μας και όλες οι θλίψεις μας που μας έρχονται από τη ζωή, από τα δικά μας λάθη και από τα λάθη των άλλων) [εν τέλη] σαν ανακατεύθυνση να συντελέσουν στο καλό του (ανθρώπου).
Εκείνη την ώρα που εσύ θα κάνεις το κακό, την αδικία ή την αμαρτία, θα σε πάρει και θα σε τραβήξει και θα σου φέρει εκείνα τα γεγονότα για να συντελέσουν σε αυτό που πραγματικά στο βάθος της καρδιάς σου είναι αληθινά και αδιάψευστα καλό για εσένα, το οποίο που θα σε βοηθήσει να πάρεις την απόφαση να γνωρίσεις περισσότερο και να δυναμώσεις αυτή τη σχέση σου με το Θεό...
Εκείνη την ώρα που σου γίνεται η αδικία και η θλίψη ο Θεός τα βλέπει και σε πονάει, όμως δεν κάθεται άπραγος, γιατί εκείνη την ώρα δουλεύει με τρόπο που εσύ ποτέ ίσως να μην γνωρίσεις, για να έρθουν τα πράγματα έτσι, για να ξαναγίνουν καλά για εσένα...
Η μαύρη καρδιά, όσο μαύρη και αν είναι, έχει πλέον ελπίδα για κάτι διαφορετικό από ότι προσφέρει αυτός ο κόσμος.



Εάν υπάρχει μία τέτοια εμπιστοσύνη σε έναν Θεό που έχει δείξει και ξέρουμε ότι λειτουργεί έτσι, γιατί να μην αποκτήσεις και εσύ μία τέτοια ειρήνη στη καρδιά σου και μία ελπίδα, πέρα από κάθε αμφιβολία, για μία αγάπη πέρα από κάθε κατανόηση...
Γνώριζε λοιπόν, πως ποτέ δεν είσαι μόνος, σε ακούει, κλαίει μαζί σου, περπατάει μαζί σου και σιωπηλά σε βοηθάει να ανέβεις τις κορυφές σου, δίνοντάς σου τον σκοπό για τον οποίο ζεις...

Όμως μία ζωή γεμάτη με ελπίδα δεν είναι μία ζωή χωρίς θλίψεις.

Μία ζωή γεμάτη με ελπίδα είναι μία ζωή πέρα από τις θλίψεις και η ελπίδα πως η ζωή σου εδώ σε αυτό το κόσμο είναι σαν την περίοδο που ήσουν στην κοιλιά της μητέρας σου, αγέννητο μωρό...
Για 9 μήνες αυτός ήταν ο κόσμος σου. Και τώρα σου λέει ο Θεός, σε αυτή τη ζωή εγώ είμαι εδώ και σε φροντίζω μέχρι να έρθει η ώρα να περάσεις στην επόμενη, αληθινή και αιώνια ζωή, έχε ελπίδα λοιπόν, εγώ είμαι εδώ...






"Εκείνοι που ελπίζουν στον Κύριο, ανανεώνουν την δύναμή τους. Σαν τον αετό αποκτούν φτερά, τρέχουν χωρίς να εξασθενούν, βαδίζουν χωρίς να αποσταίνουν". Ησαΐας 40:31





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου